Google Adwords Nasıl Çalışır Bilinmesi Gerekenler.

KitapindirPDF

Administrator
Yönetici
Google Adwords Nasıl Çalışır? Nelere dikkat edilmesi gerekir ? Bilinmesi gerekenler.
Adwords'un nasıl çalıştığını ve reklam bütçenizden en iyi şekilde nasıl yönenetilecegini bilmek için anahtar kelimeler, yerleşimler, reklam sıralanması, teklifler, kalite puanı gibi bazı yapı taşları hakkında yeterli bilgiye sahip olmanız gerekmektedir. Google ads nedir diye sorulduğunda karşımıza ilk olarak ' tıklama başına maliyet' adında bir terim çıkmaktadır. Tıklama başına maliyet Google Adwords için çok önemli demektir. Ödemeleriniz tamamen buna endekslidir. Bir bilgisayar kullanıcısı düşünün bu kullanıcı bir anahtar kelime ile arama yaptı ve size ait olan Google Adwords reklamı en üste görüntülendi. Kullanıcını çıkan sizin sitenize tıklaması sizin yaptığınız Google Adwords ödemesinden düşmesi anlamına gelmektedir. Zaten reklamlar TBM'in sizin yaptığınız ödemeye bölündüğünden çıkan değer kadar yayında kalmaktadır.


Örneğin siz 100 TL ödeme yaptınız. Anahtar kelimeniz TBM'nin 0,20 krş olduğunu varsayalım çıkan sonuç 100/0,20=500 olduğunu görürsünüz. Bu hesap şu anlama gelmektedir. Google'a ödeme yaptıktan sonra sizin Adwords hesabınıza 501'inci kez tıklama yapılamaz çünkü bakiyeniz bu durumda sıfırlanmıştır. Sistem bu şekilde çalışmaktadır. Bu sebeple TBM değerini düşürme yöntemleri gibi bazı araçlarda mevcuttur. Google Ads kayıt olarak hedef kitleler biran önce ulaşmak istiyorsanız kayıt olmanız gerekmektedir.

Google Reklam Tıklama Ücretleri
Dünyanın en büyük gelir hacmine sahip Google reklam tıklama ücretleri konusunda bir belirleme yapmamaktadır. Google bunu ülkelere, aranma hacmine ve müşterinin bütçesine göre değerlendirmektedir. Bir müşteri çok aranan "haber" gibi kelimelerde reklam verirken daha düşük ücretle bunu yansıtmaktadır. Google da reklam shibi olarak bulunur lakin sizin sitenizde görüntülü reklam, metin içi reklam çıktığında müşterinin parasından ücret alarak size gönderir. Google burada aracı konumda yer alır. Peki Google reklam tıklama ücretleri ne kadardır;

1 kuruş ile 10 bin lira arasında değişmektedir. Lakin 10 bin üst sınır diyemeyiz. Müşteri hiç aranmayan niche diye tabir edilen bir kelimeyi aratıyorsa ve özellikle İngiltere ya da Almanya lokasyondan bakıyorsa mutlaka size dönüşü 10 kuruş olmayacak daha fazla olacaktır.

Popüler kelimelerde ücret 1 ila 30 kuruş arasında değişir. Bu popüler kelimelere Google ads yardımıyla öğrenebilirsiniz.

Google ilk sayfalarda ya da üst tarafta çıkan reklamlardan daha fazla ücret alır.

Sayfanın altında yer alan reklamlardan üsttekine göre az reklam ücreti alır. Sayfa üstü > sayfa altı

Google aracı konumdadır. Sayfanız varsa reklamı (adsense) yardımıyla size verir siz de tıklama başı maliyetten yararlanırsınız.
 
Üst